2013. augusztus 21., szerda

Budapest, Budapest, te csodás - 1. nap

Idén a családi nyaralás úti céljául Budapestet választottuk. Nagy szerepe volt ebben a gyerekek Anna-Peti rajongásának is. A programokat igyekeztünk úgy szervezni, ahogy ezekben a könyvekben a szereplő gyerekek átélik a kalandokat. Mivel rengeteg kalandjuk van, ezért válogatni kellett, mivel a nyaralást három naposra terveztük.
Reggeli után neki is indultunk, és elsőként nagynénémékhez mentünk. Itt szálltunk meg ugyanis :) II. kerület, Hűvösvölgy, fent a hegyen, villák közt... Festői, nyugodt környék.
Márti és Berci finom ebéddel vártak minket. Utána kicsit el is beszélgettünk, így délután indultunk csak neki a kalandoknak. Autót nem akartunk használni, hiszen Pesten a tömegközlekedés is élmény a manóknak. Így aztán a hűvösvölgyi villamos végállomás ingyenes - és zárt, őrzött - parkolójában hagytuk az autót. Vettünk 24 órás jegyeket, azután indulhatott a kaland. Utaztunk villamossal és metróval, meg mozgólépcsőztünk is.
Első állomás a Parlament volt. Itt épp építkezés folyik, így sokat nem láttunk belőle :(
Azért sétáltunk egyet a rakparton, majd újra villamos, metro, kisföldalatti,.. és már a Városligetben is voltunk.
Itt sétáltunk egyet, azután kölcsönöztünk egy csónakot, és eveztünk a csónakázó tavon.

Utána a Hősök terén megnéztük a szobrokat, sétáltunk,

majd vissza tömegközlekedtünk az autóhoz,
és onnan fel a házhoz.
Vacsora után a gyerekek mentek aludni, mi pedig még sokáig beszélgettünk a teraszon.