2016. augusztus 15., hétfő

Nyaralás Lovason, a Balatonnál - 2. nap

Másnap reggel Még tüzetesebben megnéztük a házat, immáron az apró részleteket is felfedezve.

Reggeli után pedig a gyerekek legnagyobb örömére lovaglás következett. Nem csupán fel a lóra, két kör séta, majd le a lóról, hanem rendes lovaglás oktatással, amit Áron, a lovasoktató tartott. Bandus az elején még erősen kapaszkodott, de a végére annyira belejött, hogy úgy is megülte a lovat, hogy se nem kapaszkodott, se a lábát nem tette a kengyelbe. Nóci meg már az elejétől nagyon ügyes volt. Mondanom sem kell, mennyire élvezték a lovaglást Babéron :)

Mivel az idő picit borongósabbnak ígérkezett, így kirándulni indultunk Tihanyba. Mondjuk az már útközben kiderült, hogy az időjárás csalóka, mert a tihanyi félsziget környékén ragyogóan sütött a nap :)
Előbb bebarangoltuk Tihanyt, s megannyi szép, érdekes dolgot láttunk.
Például aprikaházat, aminek a falait felfűzött paprikákkal sűrűn beborították. Marcipánházat, ahol mindenféle édesség megtalálható volt, s még egy óriási Disney mesejelenet is az Aladdinból - persze marcipánból.
Meg kézműveseket, fafaragókat, bőrdíszműveseket, üvegműveseket, gyönyörű alkotásokat. Természetesen mindent meg lehetett vásárolni :)
Mikor kinézelődtük magunkat, felsétáltunk az Apátsághoz. Innen is gyönyörködtünk egy picit a kilátásban.
Ezután irány a templom - de mint kiderült, ingyen nem lehet bemenni.
Amíg jegyeket vettem, Bandi talált egy rokont:
Nórival rögtön le is kellett fotózni őket:
A templom belül csodaszép, fenséges nyugalmat áraszt. Az altemplomban ott van András király sírja is. Ettől továbbhaladva kiállítások sora fogadja a látogatókat. Az utolsó királyról, Károlyról s feleségéről, Zitáról is van kiállítás, meg az apátságról, a bencésekről, a környékről s a kereszténységről. Mindet megnéztük, bár bent nem sok fotó készült :(
A gyerekek kint még játszottak kicsit - találtak egy megmászható barlangot. Végezetül pedig megnéztük a golgotát.
Visszafelé megkerültük az egész félszigetet. Füred felé közelítve azonban egyre borongósabb lett az idő, még esett is. De ezzel nem törődve megálltunk enni és vásárolni. Így aztán elég késő délután értünk vissza Lovasra. A nap további részét játékkal töltöttük, majd estefelé átmentünk Csopakra, hogy megnézzük a kikötőben a hajók menetrendjét. Útközben megálltunk a mozdonynál is, pár fényképet készíteni.