2016. augusztus 16., kedd

Nyaralás Lovason, a Balatonnál - 3. nap

A harmadik napra hajókirándulást terveztünk. Reggeli után bepakoltuk a strandcuccokat a kocsiba - hogy délután már ne kelljen visszajönni értük. A kocsit később mindenestől Csopakon, a kikötőben hagytuk, és hajóra szálltunk, füredi úti céllal. A gyerekek persze izgatottan végignézelődték az utat. Nagyon tetszett nekik a hajókázás, bár már nem először ültek hajón. Csak akkor még jóval apróbbak voltak :)

A hajóról leszállva szemügyre vettük a füredi kikötőt...
külön megemlékezve Bud Spencerről - mert csak a Puffin ad erőt s mindent legyőző akaratot :) -
majd a parti sétányon mentünk végig. Végig volt kis faházakkal, ahol sütöttek-főztek, borospincék remek nedűit kínálták, na meg persze mindenféle kézműves apróságot. Vettünk is egy-két emléket :)
A sétány végén találtunk egy remek játszóteret, amit még Antus is kipróbált :)
Mivel meg is éheztünk, így a sétány egyik grillsütőjénél ebédeltünk. A dolog kalandosra sikerült, mert a végén derült ki, hogy nem tudunk kártyával fizetni, így míg a család befejezte az ebédet, én elmentem egy automatát keresni. Nem volt közel :( Viszont láttam közben pár érdekességet :)
Visszasétáltunk a kikötőbe, ahol megnéztük a portrérajzolókat munka közben, majd a gyerkőcök figyelme a szökőkút felé fordult. Megpróbáltak a vízsugarak közt átszaladni - előbb több, majd kevesebb ruhában :) A dolog vége az lett, hogy a környék összes gyereke spontán flashmobot csinált a szökőkútban, Nóri és Bandi példáját követve.

Míg a csemeték pancsoltak, én próbáltam készíteni pár portrét :)
A nagy pancsi után fagyiztunk egyet, majd elsétáltunk a buszhoz - ha már ingyen van a kártyánkkal -, hogy azzal menjünk vissza Csopakra.
Megérkezvén megnéztük a templomromot...
majd a parkoló kocsiból kiszedtük a strandcuccokat, és irány a Balcsi! Estig megint a víz volt az úr, sőt Nóri legnagyobb örömére volt vízi aerobic is, amit lelkesen végig is csinált :)
Mikor indultunk, még arra is volt energiája, hogy cirkuszi trükköket mutasson be az úszógumikkal :)
Este megint Alsóörsön vacsoráztunk - ezúttal egy remek - és óriási - pékségben, ahol a pizzától a péksütiken át a szendvicsekig minden van. Vacsi után pedig koncertet néztünk, az Irigy HónaljMirigy lépett fel. A gyerekek nagyon be voltak zsongva, annyira, hogy egy pillanat alatt el is tűntek az óriási tömegben :( Mint később kiderült - mikor nagy nehezen meglettek - előre furakodtak a színpad elé :) Hogy szem előtt legyenek, inkább a színpad oldalához mentünk ezután. Onnan is mindent láttak, s végig is ugrálták és énekelték az egész koncertet.