2011. augusztus 29., hétfő

Badacsonyi nyaralás - 1. nap

Ez volt az első év, hogy megpróbálkoztunk egy hosszabb nyaralással, mióta vannak gyerkőceink. Nem tudtuk, hogy fogják bírni, ezért csak egy hosszú hétvégét terveztünk, afféle próbaként. Az interneten néztünk ki egy nyaralót a Balaton mellett, a Badacsony hegyen, Badacsonytördemicen.
Péntek reggel nekiindultunk a nagy kalandnak. Elkísértek minket tesómék: Lidi és a férje, Csaba. Győrön, majd Pápán keresztül mentünk. Pihenőként megálltunk Devecseren. Megnéztük az iszapkatasztrófa utáni falut, az újjáépített házaival. Utána átmentünk Kolontárra is, ahol találtunk mementóként meghagyott házat. Még ennyi idő múltán is szívszorító látvány.

Ezután folytattuk az utunk, és Tapolcán keresztül értünk el a Balatonhoz. Mivel még volt időnk elfoglalni a nyaralót, így megnéztük a Szigligeti-várat.

A nézelődés után továbbmentünk Badacsonytördemicre, hogy elfoglaljuk a szállást. Picit még megálltunk a faluban, mert volt ott egy szürkemarha-csorda. Ha meg már úgyis álltunk, betértünk egy fagyizóba.

Kis pihenő után felmentünk a hegyoldalra, és elfoglaltuk a nyaralót. A házigazdák nagyon kedves emberek, az este folyamán még saját termesztésű bort és saját főzésű pálinkát is hoztak ajándékba.
Miután kipakoltunk és birtokba vettük a házat, nekiláttunk bográcsban gulyást főzni. Közben gyönyörködtünk a kilátásban és jókat beszélgettünk. Nóri felfedezte a homokozót - nagyon családbarát kis házikót találtunk, a tulajdonosok mindenben gondoltak a kisgyerekesekre... még utazó ágy is volt -, Bandi inkább csak leselkedett a kocsijában. A délutánt pihenéssel töltöttük, estefelé áthívtuk a házigazdáékat egy kicsit beszélgetni.
Miután a gyerkőcöket elaltattuk, még sokáig beszélgettünk a teraszon a csillagok alatt...
Nagyon élveztük az estét:)